EL MONTCLAR (CARCAIXELLS)

Excursió al Montclar. Carcaixells
Maig de 2015

El Montclar és un cim de 407 metres d'altitud, que forma part dels 100 cims de la FEEC. Avui hi volem anar, ens ha costat trobar un d'itinerari per anar-hi sense passar pels camins equipats dels Carcaixells, ja que el pont i aquests camins equipats estan tancats per manca de manteniment i no son segurs. Això és el que indiquen els rètols de prohibició.

Abans d'arribar a Santa Cristina d'Aro, agafem la sortida de Solius, quan falta poc par arribar a Solius, trobem a la dreta el restaurant del Pla, enfront del restaurant, agafem una pista a l'esquerra. Trobem un pal amb indicacions cap el Montclar, senyals blanques i grogues, seguim les indicacions, passem pel costat de Can Llaurador i deixem el cotxe a sota unes alzines.

Seguim la pista ampla i en pocs moments trobem el Menhir de
Can Llaurador.

Continuem la pista, ara més estreta, i arribem a una bifurcació de camins, els senyals blancs i grocs segueixen un camí planer a la dreta,  però nosaltres aconsellem que s'agafi el camí de l'esquerra, ja que va a parar al mateix lloc, és un camí que passa entre matolls de bruc, arboç i altres mates.

Per què no agafem el camí de la dreta?, doncs tot i que el camí de la dreta està senyalat amb les marques blanques i grogues, tal com hem dit, segueix sempre al costat d'un torrent, que sol ser sec, però en arribar al fons de la vall, travessa el torrent, i s'enfila de cop per un camí inestable, relliscadís,  s'ha de remuntar uns 100 mestres de desnivell arrapant'he a les mates i matolls, doncs està molt esllavissat. Dona la impressió que és la única sortida que han de fer els que han passat per aquest camí, i de cop es queden sense sortida,  ja que en tota aquesta pujada no es troba cap senyal blanc i groc. A més aquest camí queda ensotat.

Per tant agafem el de l'esquerra.

Anem pujant per aquest camí seguint unes marques de pintura blaves. El camí és sorrenc i rocós, va guanyant alçada per la carena. En tot moment saps on ets i pots contemplar el paisatge, i les grans roques que formen, aquesta zona dels Carcaixells.

El camí a estones passa pel mig del bosc, els arbres son vairats, alzina, pi, roure i també hi ha algun til.ler que al trepitjar les fulles de terra en podem sentir la seva aroma.

Després d'una hora de camí arribem a dalt i seguim a la dreta, per una pista força malmesa per l'aigua,  veiem una fita, feta de suro que indica el camí del torrent que hem comentat abans, seguim endavant, el camí de roca i sorra continua en forta pujada, fins arribar al Coll de Ceps, que hi trobem un rètol amb indicacions.

Tal com indica el rètol falten uns 15 minuts per arribar al nostre destí. Seguim pujant fins arribar al Coll de Montclar, continuem el camí i ben aviat ja veiem el cim.

Arribem al coll de Montclar i un indicador ens informe que en 6 minuts arribarem al cim. Agafem un corriol de pedra i sorra, força "aixergaiat" fins topar-nos amb una roca, que hem de superar. Hi ha marcats, com uns graons a la pedra, cal pujar fent una grimpada fàcil, d'uns 6 metres, si la roca no és molla, no patina, una vegada superada agafem un corriol que ens porta al cim del Montclar.

La vista és magnífica. Una vegada reposats emprenem el retorn, i una vegada a la roca, hem de desgrimpar, ens ajudem els uns al altres i de seguida som al coll de Montclar.

Emprenem el retorn per mateix camí de pujada.

Hem tingut interès en penjar aquesta sortida al nostre blog, ja que tots els itineraris que hem trobat, passen pels camins equipats dels Carcaixells, el pont i com que es troben  fora de servei, per manca de seguretat, volíem trobar una alternativa vàlida per qui volgués fer el cim del Montclar.

Fitxa tècnica:

Km.  9
Durada: 4 hores 30 minuts ( amb parades)
Desnivell acumulat: 392 m.
Dificultat: Mitjana

Mapa del recorregut

Crònica feta per: Assumpta Vall-llovera

mariona ha dit…
OOOhh, sembla una grimpada la roca amb escales, jaja!!!Enhorabona al grup dels dimecres!!!
Joan Castellví ha dit…
Per on t'enfiles Assumpta!!!!
Quines sortides més xules!!! A veure si amb les familiars en fem alguna d'aquestes!!