SORTIDA FAMILIAR A TAVERTET, SANT CORNELI, L'AVENC
24 de novembre de 2012

Encara que faci dies que hem fet aquesta sortida, crec val la pena que en quedi constància, ja que ens va fer un dia de molt fred, boira i vent i els més petits es varen comportar cim uns vertaders muntanyencs suportant les inclemències del temps sense queixar-se i amb bon humor.

Varem sortir de Tavertet i ens varem dirigir cap a l'ermita de Sant Corneli, on pensàvem esmorzar. A mida que anàvem pujant hi havia més boira que va augmentar en arribar a l'ermita.
Ens varem resguardar en el porxo per esmorzar.

Després d'esmorzar varem continuar la ruta que ens havia de portar al Coll del Perer i girant a la dreta i anant carenejant fins el Coll de Cortils.
La boira no ens deixava i, tot i el vent no marxava.
Era una llàstima ja que des d'aquesta carena les vistes son espectaculars, sobretot del cantó de la Garrotxa, El Far, Rupit, Agullola, etc.

Ens aturem un moment per agafar el que se'n diu "Rosa Masqueta"
 i la Sílvia ens explica com se'n fa un xarop que ajuda a prevenir els referdats, tot i que la que es troba per aquí no és la vertadera.

No ens podem parar gaire ja que, tot i que anem abrigats la humita es fa sentir, i seguir fins a la Roca Llarga, on sembla que la boira sembla a aclarir-se, i surt una mica un sol molt espentat.
Ens fem la foto de rigor i anem a arresserar-nos a la Bauma dels Cortils per dinar.

Sense encantar-nos massa, doncs tot i estar sota la bauma, feia fred, dinem i, aprofitem per contemplar una mica la panoràmica que ens deixa veure la boira i ens encaminem cap a l'Avenc a agafar els cotxes i cap a casa.

Tots ens ha agradat molt aquesta sortida i hem quedat que en un dia clar, ha de ser espectacular, i quedem que la tornarem a fer el proper any.

Publicat per Assumpta Vall-llovera

Agustí Ten ha dit…
I tant que la repetirem! Moltes gràcies, Assumpta!

Només afegir per a qui la vulgui fer que, si aneu amb grup amb diversos vehicles, es poden fer diferents combinacions amb els cotxes per a escurçar el recorregut, adaptant-lo a les necessitats de cadascú.

a) La més llarga és deixar tots els cotxes a Tavertet i per tant fer una circular sortint i arribant a aquest poble.

b) Una segona opció més curta és deixar abans de començar uns cotxes a l'Avenc per a evitar el darrer tram L'Avenc-Tavertet que ressegueix la pista que està encimentada.

c) I també és possible igualment escurçar encara més anant amb cotxe per la pista de terra en bon estat fins a la casa pairal de Novelles, iniciant el recorregut a peu des d'allí cap a Sant Corneli.