CAMÍ DE L'EXILI O DE "LA RETIRADA"
26 d'octubre de 2011

En les sortides dels dimecres, hem decidit, abans no nevés, anar a fer un camí de l'Exili, dit també "Camí de la Retirada", i és el que va des de Coll d'Ares a Prats de Molló. El desnivell és de 780 metres.

Comencem a caminar a Coll d'Ares, per un corriol senyalat que hi ha al costat d'aquest rètol, també hi ha un indicador que diu "Camí de la Retirada".

Aquesta excursió és al revés del que estem acostumats, primer hem de baixar i després per tornar, hem de pujar

Des del començament podem gaudir d'una esplèndida vista del Canigó que tienim sempre al davant.

El camí està senyalat amb senyals grogues i sovint trobem rètols que ens indica "Camí de la Retirada".

Anem baixant pel bosc, que per cert és molt humit al ser la banda nord de la muntanya, i hem de vigilar de no relliscar.

Quan fa més de dues hores que caminem hi ha un rètol que ens diu que arribarem en un parc a uns 30 minuts. Al cap de 45 minuts arribem al parc i ens trobem en un gran espai on hi ha unes  instal.lacions d'aventura, molt diverses. Alguna per mostra és aquesta:

Continuem caminant i amb 40 minuts més travessem un pont sobre una riera i arribem a Prats de Molló.

Donem un petit tom pel poble, però com que ja és al voltant de la una del migdia, tot està tancat, menys els bars i restaurants. Com que no podem perdre temps, ja que tenim pel davant refer el camí de tornada. Fem un mossec en una zona de pic-nic que hi ha al costat del riu Tech. Però ens queden ganes de poder visitar aquest poble, la seva muralla, i la seva gran església. Ho deixem per un altre dia.

I tornem emprendre la tornada pel mateix camí.