PUIG D'0U

PUIG D'OU ( Ripollès)
Sortida Familiar

Després de fer dies que no havíem fet cap sortida familiar degut per manca de dates disponibles, hem anat cap al Puig d'Ou, una excursió senzilla però agradable i amb moltes panoràmiques de la Garrotxa i el Pirineu.

Deixem els cotxes al Coll del Sitjar i comencem a caminar.

Al cap de poc de caminar es va despertar la gana i ens parem a esmorzar.

Continuem el camí, com que el camí hi ha molta ombra hi ha molts llimacs i la quitxalla s'entretenen a comptar els molts llimacs que hi ha pel camí, n'hi ha de dos colors, color carbassa i color negrós.

Anem fent camí reposadament fins que arribem al Coll d'Arrencafels i pugem de cop per un camí obert per desemboscar, el desnivell és pronunciat, però amb uns 25 minuts arribem al puig d'Ou, herbat i agradable, on comencem a trobar carreretes.

Te una gran panoràmica sobre la Vall del Bac, i Alta Garrotxa, contemplem, El Bassegoda, Montnegre, Bestracà, Taga,Sant Antoni de Camprodon,Serra Cavallera i els Pirineus, llàstima que no es poden veure bé, ja que hi ha la boira posada que no marxa de tot el dia.

Ens aposentem a aquest puig, on hi dinem i la quitxalla juga d'allò més bé, continuem buscant carreretes, també descobrim alguns exemplars d'orquídies.

I també, altres flors.

Abans d'abandonar aquest puig, on hi hem una llarga estada, ens fem la foto de rigor.

Xino-xano, comencem la tornada fins el coll del Sitjar.

Abans d'agafar els cotxes, anem a visitar la Casa del Sitjar, que està molt ben conservada a més que hi podem veure una certa activitat ramadera. Tot i que no s'hi viu habitual ment, si que sempre hi ha una persona que es cuida de la finca i de l'activitat que hi ha.

I fins la propera.......!!!

Agustí ha dit…
Hola! Ens ho vàrem passar molt bé i els bolets eren boníssims! L'indret és fantàstic, tant per les vistes com per les moltes coses que veiem: flors de tota mena, insectes, bolets, pedres curioses...En fi, ens va agradar molt aquesta excursió! Fins a la propera!